DREEJKLEZOEW is een politiek incorrecte hork, een mensonvriendelijke sater, de Kaffer der Lage Landen, een duivelskind. Een buitengewoon onfatsoenlijk mens.
In zijn nieuwste solovoorstelling duikt André Manuel in de gitzwarte en toch ook meer dan dartele geest van DREEJKLEZOEW, de even geliefde als verguisde mythische Twentse clown die al sinds de ontdekking van de hemel door de Nedersaksische geschiedenis dendert als Herman Finkers on speed. In verband met de maatschappelijke onrust die is ontstaan rondom alleen al de aankondiging van deze voorstelling zijn er overal in de theaters in dit land nog meer dan voldoende kaarten beschikbaar. En zo ziet DREEJKLEZOEW dat graag. Want hij is toch godverdomme niet voor niks het exact tegenovergestelde van het succesverhaal.
De pers (beknopt) over DREEJKLEZOEW: Algemeen Dagblad: “Manuel (52) behoort tot het uitstervende ras van kleinkunstenaars dat nog geëngageerd cabaret maakt.” Tubantia:”Geen grotere meester in dit genre dan André Manuel. Zijn nieuwe voorstelling, DREEJKLEZOEW, zijn zestiende in bijna dertig jaar, is ongemeen goed.
” Cabaret.nl****: ‘’Hij kietelt met het nodige prikkeldraad en zijn ruwheid polijst hij met zeven goede en grappige liedjes.’’ De Volkskrant****: ‘’Een slim gestructureerd, maar ook lekker rumoerig programma.’’
+ Pauzedrankje
Genre: Cabaret en Kleinkunst
Lees meer